Nowa kampania społeczna agencji Ogilvy Beijing pokazuje wysokie koszty rodzinne współczesnej kultury bycia cały czas online. Kreacje artysty Shiyang he powstały na zamówienie Centrum Badań Psychologicznych w Shenyang (Center For Psychological Research), bezpośrednim, zaplanowanym odbiorcą akcji jest chińskie społeczeństwo. Wymiar kampanii jest jednak zdecydowanie uniwersalny, zdjęcia fotografika Shiyang he są równie wymowne na terytorium naszego kraju.
Kampania społeczna ma zwrócić naszą uwagę na co raz bardziej rosnący problem uzależnienia od korzystania z telefonów. Przenośne urządzenie, łączące w sobie funkcje telefonu i kieszonkowego komputera, zamiast umożliwiać komunikację z innymi ludźmi, staje się utrudnieniem. Na zdjęciach widać członków rodziny, których potrzeba połączenia z internetem oddziela ich od siebie. Odgrodzeni symbolicznym smartfonem pozostają osobno, pogrążeni we własnych sprawach i tylko pozornie razem. Paradoksalna wymowa kampanii jest również taka, że ludzie w pragnieniu połączenia z drugim człowiekiem online nie zauważają, że prawdziwa bliskość przechodzi im tuż pod nosem. Przekaz brzmi: „Im częściej jesteś podłączona, tym bardziej odłączasz się od bliskich.” Czy dokładnie tak wygląda nasze życie w erze powszechnej digitalizacji? Czy smartfony zmieniły nasz sposób komunikowania się ze światem?
więcej prac artysty można zobaczyć tutaj: www.behance.net/Shiyang