Reżyserką i wykonawczynią tego krótkiego filmu jest Nata Metlukh, ilustratorka, rysowniczka, graficzka. Na co dzień mieszka w San Francisco, jest znana przede wszystkim z tego, że tworzy animacje w technologii graficznej 2D. Praca „Fears” („Lęki”) z roku 2015 powstawała 108 dni i jest jej pracą dyplomową – Nata Metlukh ukończyła niedawno edukację w Vancouver Film School.
Artystka stara się poprzez animacyjną formę wyrazu odpowiedzieć na pytania: „Czy lęki mogą być naszymi przyjaciółmi? Czy można je oswoić? Czy raczej są najgorszą zmorą i ciemną kartą w ludzkiej egzystencji?
Grafika 2D to inaczej grafika dwuwymiarowa. Jest wykorzystywana głównie w tych zastosowaniach, w których pierwotnie używano tradycyjnych technologii drukowania i rysowania, między innymi w typografii, kartografii, kreślarstwie, reklamie i filmie animowanym. W tych zastosowaniach dwuwymiarowy obraz jest nie tylko reprezentacją obiektu ze świata rzeczywistego, ale niezależnym elementem, któremu nadano konkretne znaczenie. Grafika komputerowa 2D rozpoczęła swój rozwój w latach 50. XX wieku. Modele rysowania 2-wymiarowej grafiki komputerowej nie mają możliwości tworzenia kształtów 3-wymiarowych oraz stosowania takich efektów charakteryzujących przestrzeń trójwymiarową, jak oświetlenie, cienie, czy załamania światła. Grafika dwuwymiarowa jest intensywnie wykorzystywana w różnych urządzeniach peryferyjnych takich jak: drukarki, plotery, itp., a także w większości gier wideo oraz komputerowych wydanych w XX wieku. Jest też wykorzystywana w prostych grach karcianych i planszowych.
inne prace autorki można zobaczyć na jej stronie internetowej:
www.notofagus.com